2021 var et vækstår for Opinodo, der er en af Agilios porteføjlevirksomheder. Nyt fokus på mediedrift har tilføjet en ny kanal, der begynder med at vise resultater.

Outdoor Is Home, en af Opinodos nye mediesites.
Gratis medlemssites har i flere år været kernen omkring Opinodos vækst. I 2021 blev der dog koblet et nyt ben på forretningen, der fokuserer på mediedrift. Idet at Opinodo har formået at bygge et større redaktionelt hold, er en del af fokus som et pilotprojekt flyttet til at bygge ultra-nichesider målrettet det engelsktalende marked. Dette marked er præget af intensiv konkurrence, men også flere muligheder.
Hul i markedet
I første omgang blev siderne Outdoorishome, Musicgearheads og GoExtremeSports lanceret. Efter at have fulgt de første resultater står det klart, at der er et hul i markedet i forhold til at generere trafik og medieforretning omkring nichesites. Derfor bliver denne strategi fulgt op med flere andre medieejendomme.
Fokus er at levere svar af høj kvalitet på spørgsmål, der ikke er svaret online i et overskueligt format. Typiske svar findes i meget fragmenteret format på sider som Quora eller andre fora.
En virksomhed i kraftig vækst
Medieområdet går uden for Opinodos primære drift af gratis medlemssider og lead-generering til disse. Men der er dog et overlap i den forstand, at trafikgenerering er vigtig for begge dele i forretningen.
Opinodo har i 2021 udbygget sit team til at være 17 mand stort, med et tungt fokus i Beograd i Serbien samt i København. I 2021 blev forretningens volumen inden for nøgleområder mangedoblet. Væksten er fortsat ind i 2022, hvor flere produkter bliver lanceret inden for medlemssites.