Vælg en side

Vores histore

Siden 2016 har vi arbejdet dedikeret med at bygge og investere i virksomheder, der nyskaber forretningsmodeller inden for hvad vi definerer som metatrends i samfundet. Det mener vi er det afgørende fundament for vækst og for at skabe succesfulde virksomheder.

Fokus på at forstå metatrends

 

Vi arbejder ud fra en overordnet tese om at identificere og forstå metatrends og bygge profitable virksomheder tilpasset hvor vi som samfund, virksomheder og individer er på vej hen.

Agilio forsøger at analysere den verden, vi lever i, ud fra de små forandringer. Ud fra dette identificerer vi en række områder, vi kalder for metatrends. Det vil sige justeringer i en retning, der samler momentum og dermed kan skabe et godt fundament for at skabe succesfulde og profitable virksomheder. 

Metatrends + forretningsmodel, der virker i dag

Men metatrends kan ikke stå alene. I vores optik bliver man nødt til at kombinere og filtrere efter hvilke metatrends og ideer inden for disse, der kan skabe grobund for profitable forretninger allerede i dag. Det er fint, hvis der er en række ubekendte faktorer, der kan forbedre status quo. Men ligningen skal gerne indeholde en forretningsmodel, der kan overleve fra lancering og som kun bliver forbedret af at være udtænkt ud fra metatrendens udvikling. 

I dag arbejder vi inden for følgende metatrends, som vi mener er afgørende og interessante ud fra et kommercielt synspunkt. 

#1 Verden går remote

Med virksomheder som Teamcubate og Becky arbejder vi konkret med et paradigmeskift i den måde virksomheder ansætter og arbejder sammen. Vi ser et stort skift imod at succesfulde virksomheder skal kunne rekruttere de bedste kandidater ud fra en geografisk distribueret model. Udfordringen består i 

#2 Mellemmænd bliver mere vigtige

‘Fjern mellemmanden’, lyder et gammelt slagsslogan. Men reelt har mellemmænd, eller formidlerrollen, aldrig været vigtigere. En virksomhed som Opinodo baserer hele sin forretning omkring affiliate, hvor værdien består i at skabe en ny forbindelse der udnytter en ineffektivitet i markedet. Nogle har for meget af en ting, og andre har for lidt af den samme. Men de to kan ikke finde hinanden effektivt. Denne problematik kan med teknologi løses inden for flere områder end nogen sinde før. 

 

Vil du arbejde sammen med Agilio?

Deler du vores vision, så er vi meget interesseret i at arbejde sammen med dig.