Hvordan Agilio skaber resultater for Minifinans.dk

Branchen for forbrugslån er benhård. I samarbejde med Agilio har Minifinans.dk lykkedes at skabe synlighed og varige resultater. Samtidig er der opbygget et team til at løfte opgaven inhouse.

Hurtige forbrugslån er – når de bliver brugt rigtigt – et rigtig godt værktøj til at styre likviditet i privatøkonomien. Særlig når uforudsete udgifter sidst på måneden rammer én – og bankkontoen er tom.

Mads Emil Fast Dahlerup, direktør i Minifinans.dk.

Alligevel er branchen for lån af penge online og kviklån oftest kendt for de negative sider. At det er en vej til at blive listet i RKI-registeret som dårlig betaler og at det henvender sig til folk, der ikke har styr på deres økonomi.

»For os var det vigtigt, at Minifinans.dk har et fokus på eksempelvis at have fokus på at afvise svage lånansøgere, så man ikke ender i ‘Luksusfælden’. Med en intelligent tilgang til PR og indhold, er det lykkedes os i samarbejde med Agilio.dk at skabe virkelig mærkbare resultater i forhold til en fast strøm af gode, organiske lånansøgninger,« siger adm. direktør i Minifinans.dk, Mads Emil Fast Dahlerup.

Fokus på at skabe værdi på langt sigt

Ofte finder lånansøgere Minifinans.dk gennem Google og andre søgemaskiner. På trods af en brutal konkurrence, er det lykkedes at få Minifinans.dk til at ranke højt på nogle af de mest konkurrenceprægede søgninger.

Niels Thimmer, direktør i Agilio.dk.

»Vores team har gjort dette ved at arbejde med metoder, der skaber værdi på langt sigt for både Minifinans.dk og for dem, der ønsker at optage lån. Alt for mange fokuserer udelukkende på links og at opbygge private blognetværk, men gør sig dermed meget sårbare for Googles opdateringer,« siger Niels Thimmer, direktør for Agilio.dk.

Holding og handling i forhold til de negative sider af forbrugslån

Blandt andet har Minifinans.dk fået sin grundfortælling på plads og ser ikke negative områder om branchen for lån af penge online som noget, der skal undgås og forties. Tværtimod skal det faktum, at branchen har et dårligt ry bruges som et aktiv.

»Det giver en række muligheder for synlighed og gennemslagskraft, hvis man forstår at kommunikere de negative sider på en handlingsorienteret måde, hvor der bliver gjort noget ved disse fra selskabets side. Hvor man som selskab handler i forhold til at gøre produktet bedre gennem en erkendelse af svagheder – frem for blot at tegne et skønmaleri,« siger Niels Thimmer.

Iværksætterkultur bag Minifinans.dk

Minifinans.dk er stiftet af Mads Emil Fast Dahlerup og den kendte angel-investor og iværksætter Casper Ravn-Sørensen, der har stiftet en lang række succesfulde virksomheder inden for e-handel, ejendomsudlejning og fintech.

»Vores kultur som iværksættere gør, at vi tænker anderledes end de gamle firmaer. Vi er åbne over for både konstruktiv kritik og skulderklap – vi gemmer os ikke. Jeg ser det som en stor mulighed at være med til at gøre branchen for kortfristede forbrugslån bedre, så lån bliver brugt rigtigt i forhold til pludselige ekstraordinære udgifter – og ikke som en langsigtet, permanent tilstand,« siger Casper Ravn-Sørensen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *